trail-run3

אורך התחרות

כותב: זיו צויגהפט
תאריך: 21.2.12

אורך התחרות

"מה? כמה זמן זה לוקח?! לא משעמם לך?" זו בדרך כלל התגובה הראשונית של אנשים ששומעים בפעם הראשונה על התחביב המוזר הזה שלי.  אני מנסה להסביר שזה לא כל כך נורא ושניתן למצוא גם יתרונות בתחרויות ארוכות.

לדוגמא, בנוסף לריצות מידי פעם אני מתחרה גם בטיפוס (על קירות), שם לכול מטפס יש מקסימום 6 דקות בשביל לסיים את המסלול (המנצח הוא זה שמגיע הכי גבוה). תחשבו על זה, חצי שנה או יותר של אימונים שמתנקזת לכמה דקות. יותר מזה, אצל אצנים למרחקים קצרים זה עניין של שניות… לדעתי זה מטורף, מה הסיכוי שבאמת תצליח לממש את הפוטנציאל שלך, שעליו עבדת שנים, בתוך פרק זמן כל כך קצר.

 

trail-run3

 

תחרויות ארוכות מאפשרות לך לטעות בדרך. טעות טקטית בטיפוס (למשל בתכנון המסלול)  תוביל ברוב המקרים לנפילה של המטפס. לעומת זאת, בתחרויות ארוכות ניתן לפצות על טעויות כאלו. התחלה זהירה מידי תותיר למתחרה אנרגיה לתת קצת יותר בסוף, וכמעט כולם מתחילים בקצב מסויים ותוך כדי הקילומטרים ראשונים מתאימים את המהירות ליכולת ולתנאי המירוץ. כמובן שיש טעויות שהן קשות ("טעויות בית כלא"), למשל מי שעובר לתחום האנאירובי (ויוצר חומצת חלב – מעבר לרמת ההתאוששות שלו) ישלם על זה, לא משנה באיזה חלק של המסלול, ולכן תמיד אני נזהר לא לרוץ מהר מידי בעליות בחלק הראשון של המירוץ. אני מרגיע את עצמי ומשנן את המנטרה הקבועה שלי: אל תהיה גיבור עכשיו, מי שעושה טעות בק"מ ה-20 ישלם עליה ריבית דה ריבית בק"מ ה-90, תהיה גיבור בסוף, כשתעבור את הפיניש בספרינט" (מה שלעולם לא קרה).

 

המלצה שלי, לפני התחרות תגלו מהו קצב השיוט שלכם, הקצב שבו אתם עדיין יכולים לדבר ולחשוב בצלילות גם אחרי שעה-שעתיים. תזכרו איזו מהירות זו, ותרוצו מכשירים , על פי השעון. אל תשתגעו בעליות אבל תקפידו על הקצב, ותוודאו שאתם יודעים מהם זמני האוכל והשתייה האופטימליים שלכם.

 

אם תעשו ככה לא יהיה לכם משעמם, כי רוב הזמן תמצאו את עצמם מסתכלים על השעון…

 

ריצה נעימה,

זיו

trail-run4

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>