suunto-watches

אימון עם שעון ספורט

שעון ספורט לשיפור האימון בחדר הכושר

שעון ספורט הינו שעון דופק אשר מסייע למתאמנים מקצועיים וחובבים בחדר הכושר וכמובן גם מחוצה לו. עבודה נכונה בחדר הכושר לצורך שיפור רמת הכושר הגופני ושמירה על אורח חיים בריא, דורשת מכם לדעת בזמן אימון ולאחריו, כיצד פרמטרים שונים בגופכם משתנים בזמן האימון. לשם כך, יש להתאמן עם שעון ספורט ומשדר דופק, המסוגל לנטר אחר הפעולות שמתרחשות בתוך הגוף, לספק מידע חשוב שיכול להתריע במידה ורמת המאמץ שלכם עולה מעל הרצוי, וליידע אתכם לגבי מיקום הדופק שלכם ביחס לתחום היעד ע"פ צרכיכם.
שעון ספורט – איסוף נתונים טרם האימון בחדר הכושר
טרם נגשתם לאימון בחדר הכושר, עליכם לדעת מספר נתונים מקדימים אודות הדופק שלכם במצבים שונים. את הנתונים יש לאסוף באמצעות שעון ספורט, כאשר ידיעה מוקדמת אודות דופק מנוחה, דופק מרבי ודופק תת מרבי, תעזור לכם בתכנון נכון של תוכנית אימונים לחדר הכושר, וכן במהלך האימון כאשר יוצגו לכם הנתונים על גבי שעון ספורט, תהיו מסוגלים לדעת מתי ישנה חריגה ברמת המאמץ שלכם, ומתי הגעתם לרמת המאמץ הדרושה.
שלושת מצבי הדופק ברמות תנועה שונות, ניתן לבדוק על ידי:
  • דופק מרבי- את הדופק המרבי ניתן לבדוק כאשר אתם נמצאים בזמן עומס גבוה בפעילות בבית או בעבודה. ענדו את אותו שעון הספורט ומשדר הדופק שברשותכם בזמן העבודה, כאשר מתחיל להיווצר עומס בזמן העבודה-לחץ, בדקו מהו הדופק שלכם במצב זה ורשמו זאת לפניכם.
  • דופק מנוחה- את דופק המנוחה ניתן לבדוק בזמן היקיצה. ענדו את שעון ספורט ומשדר הדופק שברשותכם כאשר אתם הולכים לישון, וכאשר אתם מתעוררים בבוקר, בדקו מה הדופק שלכם ורשמו זאת לפניכם.
  • דופק תת מרבי- את הדופק של הסף האנאירובי ניתן לבדוק על ידי העלאת סף המאמץ עד לרמת התנשפות, על גבי אחד מן המכשירים בחדר הכושר. ענדו את שעון ספורט ומשדר הדופק שברשותכם וגשו לחדר הכושר. ציינו בפני מאמן חדר הכושר כי ברצונכם למדוד את הדופק של הסף האנאירובי ,וודאו כי המאמן משגיח עליכם כאשר אתם מבצעים אימון על גבי אחד מן המכשירים. לאחר שהתחממתם על גבי מכשיר כושר, תעלו את רמת הקושי באותו מכשיר עד שתתחילו להתנשף. כאשר אתם מתחילים להתנשף, בדקו בשעון מהו הדופק שלכם ורשמו זאת לפניכם.
לאחר שאספתם את כל הנתונים אודות שלושת מצבי הדופק ברמות תנועה שונות, הגיע השלב שבו עליכם להכיל את אותם נתונים לתוך תוכנית האימונים שלכם.
שעון ספורט – אימון בחדר הכושר
עבודה נכונה מבחינת מאמץ בזמן אימון בחדר כושר עם שעון ספורט, נמצאת בין דופק המנוחה לבין הדופק של הסף האנאירובי. כמובן שישנם תרגילים המצריכים מכם להגיע למאמץ של דופק מקסימאלי או של הסף האנאירובי, אך ככלל, רוב התרגילים נמצאים בין רמות הדופק הקיצוניות (מנוחה והסף האנאירובי).עבודה עם שעון ספורט בזמן האימון, מחייבת אתכם להסתכל באופן מתמיד על גבי הנתונים שמוצגים בפניכם, ולדעת מה עליכם לעשות על מנת לדאוג שגופכם יעבוד ברמת המאמץ הנדרשת בכל תרגיל ותרגיל.
כמו בכל תוכנית אימונים בחדר הכושר, האימונים השונים נחלקים לאימוני סבולת לב ריאה (אירובי), סבולת שריר (כוח),  עיצוב וחיטוב הגוף, שיווי משקל, תיאום עצבי, שירי (קואורדינציה), שמירה על טווחי תנועה של המפרקים (גמישות) וכו…. אם אינכם בקיאים כיצד אמור להיות הדופק שלכם בכל אחד מהאימונים השונים, ומהו קצב הלב הרצוי בכל תרגיל, פנו למאמן חדר הכושר ותתייעצו איתו. ידיעה אודות שלושת מצבי הדופק טרם האימון תעזור למאמן חדר הכושר לייעץ לכם תוך כמה דקות אודות רמת המאמץ הנדרשת באימון שבחרתם לעשות.
שעון ספורט – לאחר האימון בחדר הכושר
לאחר האימון בחדר הכושר חשוב מאוד לאסוף את כל הנתונים שנשמרו בזיכרון של שעון ספורט. עבודה נכונה מאימון לאימון, דורשת מכם לאסוף את הנתונים בכל אימון ולדעת כיצד להשתפר לקראת האימון הבא. שעון ספורט סטנדרטי מאפשר לכם לשמור את הנתונים ולאחסנם בתוך תוכנית אימונים אישית שמובנית בתוך השעון. דבר זה מאפשר לכם לדעת בכל אימון האם אתם משתפרים והאם אתם מבצעים מבחינת מאמץ, את האימון כשורה.
זכרו, עבודה נכונה בחדר הכושר עם שעון ספורט, הינה חלק ממכלול שלם של שיפור רמת ואיכות האימון. שליטה על הגוף, הן בביצוע של התרגיל והן בפעולות פנימיות המתרחשות בתוך גופכם, תשפר את רמת הכושר הגופני שלכם , תמנע פציעות ותשמור על רמת בטיחות תקינה ועל כן מומלץ להתאמן עם שעון ספורט ומשדר דופק.
אונידו – יבואנית שעון ספורט סונטו לישראל.
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>